Blijft u lekker pushen?

Push & Pull, kent u dat duo nog? Dat duo bestaat niet meer. Tegenwoordig zijn het uw klanten die pushen. Ze zitten vol met vragen en willen persoonlijke aandacht. En als ú niet luistert…… Op internet kunnen uw klanten 24 uur per dag terecht. En daar praten ze openlijk over u. Over uw goede eigenschappen én over uw tekortkomingen.

‘Merken die bewust omgaan

met ál hun stakeholders

zijn financieel succesvoller’.

De consument is zender geworden. Dat weten we nu wel. Maar kunt u al ontvangen? Doet u met andere woorden, aan behavorial branding? Waarmee ik bedoel dat u niet uw merk, maar het gedrag van uw klant het vertrekpunt maakt van al uw marketinginspanningen.

Want onderzoek heeft het inmiddels bewezen: merken die bewust omgaan met ál hun stakeholders zijn succesvoller dan traditioneel opererende merken. Financieel succesvoller. De share-of-voice van uw klanten is veel belangrijker dan de share-of-voice van uw concurrenten. Maar ik durf te wedden dat de rapportage op uw bureau nog steeds over het laatste gaat. Op Youtube worden merken gratis en voor niks doorgezaagd, opgehemeld of belachelijk gemaakt. Er zijn merken die daar de humor van inzien. En de ideeën van consumenten omarmen en zelf uitvergroten. Terecht. Want nu de stem van de gebruiker steeds luider wordt, moeten merken niet alleen maar pushen. Ze moeten ook leren luisteren. Zenden én ontvangen, geven én nemen. (En let op de volgorde). Net als in een echte relatie.

Sandra Horlings.

Eerder gepubliceerd in het FD. 2007.

Featured Posts
Recent Posts
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square

copyright wonderwings. voor merken die op hun belofte willen leveren. Nu en morgen.