Tone-of-voice: de stem van je merk

 

Als de huisstijl het gezicht is van je merk, dan is de tone-of-voice de stem van een merk. Het is een manier van praten en schrijven die naadloos aansluit op de waarden, de persoonlijkheid en de mentaliteit van je merk. In elke uiting. 

 

In deze dagtraining laten we je zien wat het belang is van een eigen tone-of-voice, hoe je de tone-of-voice bepaalt en zetten we de lijnen uit van de stem van jouw merk. 

 

Dat deden we al voor Ziggo, SNS Bank, Baobab Reizen. En we staan met onze voeten in de klei. Het werk van Daniëlle van Hengst ken je van de IKEA gids, en ook van ING Bank bijvoorbeeld. Het werk van Willemijn Menken-ter Weele ken je van Albert Heijn, Hema Beauty en Nivea. En beiden zijn gepokt en gelauwerd. 

 

We werken samen met brand management, servicecommunicatie, webredactie, corporate communicatie, interne communicatie, webcareteams en anderen die schrijven voor en namens het merk. 

Daniëlle van Hengst

TRAINING
 
Zo klinkt jouw merk
+ implementatie per team

Willemijn

Menken-ter Weele

copyright wonderwings. voor merken die op hun belofte willen leveren. Nu en morgen.