OPDRACHTEN

DIVERSE OPDRACHTEN //  01

2016

Ziggo Customer Communications; improve the customer experience in text and tone.

Ziggo Brand; enhance corporate wide engagement on verbal identity

Ziggo Customer engagement; develop engagement journy to make a complex techy service fun to use and discover endless possibilities

Launch 'Brands with a Conscience'; for sale @amazon + bol.com

Leadgeneration program Ostrica Vermogensbeheer

Ism Innoboost:

Philips: Leadership development Value Proposition Creation

Circular Business Project: ontwikkeling van circulaire proposities voor innovatieve merken (MudJeans, Peerby, Evides, VerijkenHooijer, Boska etc).

Gemeente IJsselstein: ontwikkeling duurzame waardepropositie

Executive coaching Quby

2015

Editor 'brands with a Conscience', work in progress

Positionering en engagement journeys voor Ostrica, vermogensbeheer

 

Klantcommunicatie Ziggo, diverse projecten

Projecteider  'inzichtgedreven werken' voor SDB Groep

Business en propositiedevelopment voor VvAA

 

Ontwikkeling NIMA workshop van insight naar propositie, inclusief live testing van customer insights. Webinar

 

Ontwikkeling inzichtgedreven proposities met crossfunctioneel team voor SDB Groep, de HR automatiseerder in de zorg. 

Ontwikkeling en implementatie tone-of-voice Ziggo, inclusief toepassing, training en doorvertaling naar marcom,  b2b, corporate communicatie en service communicatie

 

Executive coaching

  • TNO Marketing & Communicatie

  • Quby

  • VvAA

 

Advies inzichtgedreven werken Tiramisu

 

Ontwikkeling e-learning 'klantinzichten: de basis voor groei" tbv portfolio Studytube

 

2014

Masterclass Sustainable Business ism NIMA Wereldmarketeers

 

Oprichter en trainer MarketingWorkouts.

 

Ontwikkeling van inzichtgedreven proposities voor VvAA; Vereniging voor Arts en Automobilist. Met > 100.000 leden de ledenorganisatie voor zorgprofessionals. 

 

Organisatie ontwikkeling voor TNO Marketing & Communicatie; een programma waar inhoud, proces en competentie ontwikkeling samenvallen. Om TNO te helpen meer klantgericht te werken en werven. 

 

Herpositionering Online.nl inclusief doorvertaling naar proposities en begeleiding bureauselectie

 

Doorvertaling nieuwe positionering uitdager in financiële dienstverlenings naar tone-of-voice, inclusief ontwikkeling merkpersona

 

Ontwikkeling en exploitatie van diverse marketingtrainingen: customer insights, positionering, social business, tone-of-voice, propositie ontwikkeling

 

Lancering Sustainable Marketing Model; assessment tool voor marketeers

 

Lid van Medinge Group

Lid van NIMA Wereldmarketeers

 

  2013

Lid van Medinge Group, an international not for profit think tank on branding

 

Interim commercieel management voor Terratravel

 

Procesimplementatie Werkwijzer, veranderprogramma voor TNO Marketing & Communications

 

Strategisch adviseur voor I-Zen en Jake Fischer

 

Gastcollege Honours Programme Saxion Hogescholen

 

Diverse insight en propositie trainingen

 

Oprichter en trainer MarketingWorkouts: sportschool voor marketeers

​​

2012

Lid van Medinge Group, an international not for profit think tank on branding

 

Interim commercieel management voor Terratravel

Werkwijzer, veranderprogramma voor TNO Marketing & Communications

 

Trainer @ Frismakers, een open innovatieplatform
 

Kwartiermaker carpoolen, Maastricht Bereikbaar
 

Brand- en businessplan voor twee modemerken, i.o.v. Taste21
 

Insight driven proposities voor Post NL, i.s.m Stok & Ko
 

Activiteitenplanning Wereldmarketeers

2011
International Supply Management Congress:
• Workshop ‘where souring meets marketing’, voor Initiatief Duurzame  Handel
• Voorbereiding Plenair debat  tussen CMO’s en CPO’s
•  Lancering wereldmarketeers (initiatiefnemer),  voor marketeers die een positieve verandering   maken

 

Businessplan voor DyeCoo, de nieuwe standaard in watervrij textielverven
 

Positionering Bouwgarant, inclusief kwalitatief onderzoek
 

Strategisch marketing management voor Baobab, SUMMUM.nl : commercieel beleid, aansturing marketing- en salesteam, merkportfolio
 

Businessplan FCM Travel Solutions
 

Brand- en businessplan SmileS (initiatiefnemer) een registratie- en beloningssysteem voor carpoolers
 

Opzet Living the brand programma: merk intern levendig en actueel maken voor Nederlandse Hartstichting
 

In-company training 'customer insights bepalen', voor Post NL en voor Stok & Ko
 

Communicatiestrategie voor nieuw intern dienstverleningsconcept bij Deloitte
 

NIMA Expert Class ‘sustainability and branding', samensteller en trainer

 
2010

Strategisch marketing management voor Baobab, SUMMUM.nl; commercieel beleid, aansturing marketing- en salesteam, merkportfolio

 

Marketingworkshop i.o.v. Initiatief Duurzame Handel tijdens International Supply Management Congress

Review strategie wervingsplan tbv Nedmobility Services

Presentatie tijdens symposium Duurzaam Ondernemen en Cradle2Cradle in Groningen

 

Business development Filenetwerken

 

Open workshop On- en Offshore 2010, Gorinchem

 

Wervingsstrategie Walibi Flevo i.o.v. Nobla

 

Strategie en conceptontwikkeling Inshared SelectaDNA i.o.v. Nobla

2009

Strategisch marketing management voor Baobab, SUMMUM.nl; commercieel beleid, aansturing marketing- en salesteam, merkportfolio

 

Schrijven 'marketing sustainability; bridging the gap between branding, sustainability and consumer demands', i.o.v. Initiatief Duurzame Handel

 

Introductie en training client services tool voor Advance

 

Strategisch communicatie advies t.b.v. Orbay

 

Strategisch communicatie advies t.b.v. Initiatief Duurzame Handel

 

Trainingssessie 'internationale groei', t.b.v. CE Delft

 

Trainingssessie 'corporate marketing', t.b.v. telersvereniging FresQ

 

DYECOO is een innovatief cleantech bedrijf. DYECOO levert totaaloplossingen voor de textielindustrie om watervrij te kunnen verven. Deze nieuwe productiemethode zorgt voor nieuwe verhoudingen in de waardeketen. De investeringen zijn substantieel hoger, net als de impact. Op de business in de keten en op het waterverbruik in de wereld. DYECOO vroeg Wonderwings haar strategie voor de komende vijf jaar uit te werken.

Wonderwings verzamelde alle onderliggende documenten en interviewde de belangrijkste stakeholders. Samen met algemeen directeur Reinier Mommaal werd de opzet van het strategisch plan besproken en werd een  toon en beeld gevonden dat past bij de vindingrijke en gepassioneerde manier van werken. Het strategisch plan werd verbonden met de onderliggende korte termijn plannen, zodat visie en waarden steeds de basis zijn voor de planmatige aanscherpingen die cruciaal zijn voor een snel groeiend bedrijf.

Meer weten over DYECOO? 

Bekijk de website, 

en lees hier meer

over de strategische

samenwerking met Nike

TNO voegt corporate communicatie, marketing communicatie, branding en marketing in 2012 samen tot één afdeling. Om zo het merk en haar werkveld relevant te maken richting alle stakeholders. Maar werkzaamheden worden ook direct in de business belegd, dus deze nieuwe afdeling vraagt Wonderwings haar dienstverlenings-concept in te vullen. En daaruit volgt implementatie van een nieuw werkproces, waar maatwerk en digitale dienstverlening hand in hand gaan. 

 

Wonderwings ontwikkelt inhoudelijke trainingen zodat iedereen kan excelleren in zijn nieuwe rol en levert executive coaching. Om vooruitgang te monitoren en met een frisse blik van buiten naar binnen te kijken. 

TNO //  02
DYECOO //  03

 CASES

TERRATRAVEL //  04

TERRATRAVEL is een reisorganisatie, 40 jaar geleden ontstaan met de oprichting van Baobab, één van de 4 merken binnen TERRATRAVEL. 

Na een grote reorganisatie begin 2009 wordt Wonderwings gevraagd het marketing- team te coachen dat sneller en leniger moet reageren op de veranderende marktvraag. Wonderwings analyseert samen met het marketingteam en de brandmanagers de startpositie, zet de gewenste stip aan de horizon en bepaalt de weg daarnaar toe. Maar er is meer werk aan de winkel. Van september 2009 tot en met september 2011 is Sandra Horlings interim verantwoordelijk voor de commerciële- en marketingstrategie en de aansturing van het marketing- en salesteam. In die tijd worden belangrijkste thema's aangepakt:

merk- en productportfolio; voor b2c, b2b en c2c;
sociale marketingstrategie, voor de consumentenmerken

inrichting webbased dienstverlening (incl. cms en webdesign)

samenwerken met en tussen specialisten en generalisten.

Ziggo//  01

Als leidend telco merk weet Ziggo wat het belang is van uitstekende customer service.

Wonderwings verbetert de klantervaring door klantcommunicatie te ontwikkelen, in lijn met het merk. We helpen mensen dwars door de organisatie heen om dat zelf toe te passen; in tekst en toon. En we passen nieuwe digital tooling toe om klanten op een onvergetelijke manier te ontdekken hoe leuk de mediabox van Ziggo is.

copyright wonderwings. voor merken die op hun belofte willen leveren. Nu en morgen.